Personal Branding: Start with why

Hoeveel toegevoegde waarde leveren uw medewerkers u en uw klanten op? In hoeverre halen ze het maximale uit zichzelf of heeft u te maken met een zesjes (of minder) cultuur?

Uit ervaring blijkt dat (te)veel medewerkers zich onvoldoende bewust zijn van wat ze willen (ambities) en wat ze kunnen (sterktes en zwaktes). Als gevolg daarvan weten ze ook niet hoe ze zich het beste kunnen presenteren en profileren, hoe dat overkomt en in welke mate ze daar grip op kunnen hebben in hun communicatie met klanten en collega’s.

Bij onze aanpak Personal Branding helpen we de individuele medewerker om zichzelf effectiever en efficiënter te profileren, zowel online als offline (telefonisch en fysieke interactie).

Aanpak:
Het succes van de Personal Branding aanpak wordt bepaald door de focus te leggen op een beperkt aantal kenmerken (competenties) in combinatie met de juiste vaardigheden om die kenmerken doelgericht te benutten bij de presentatie.

Het gaat in essentie slechts om 4 vragen: Waarom doe je wat je doet? Hoe doe je wat je doet?, Wat doe je? En Voor wie doe je (het liefst) wat je doet?

We zien de waarom-vraag als het meest cruciale wapenfeit, maar ervaren tegelijkertijd dat deze vraag het minst wordt gebruikt. De turbo-knop die niet wordt benut.

Resultaat:
Individuele medewerkers en managers die zich meer vanuit hun drijfveren en overtuigingen durven te presenteren, blijken sneller en betere relaties te ontwikkelen, die ertoe doen.

Referenties:

We passen deze aanpak standaard toe in al onze trainingsprogramma’s adviserend verkopen en klantgericht werken, maar ook als standalone workshop helpen we individuele medewerkers en managers bij onze klanten.

 

2. Hoe haal ik meer rendement uit commerciële teams?
3. Hoe haal ik meer rendement bij mijn klant(en)?

DelenShare on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someone